01-02-2012

Vers van de pers: februari


Voor de kortste maand van het jaar, heeft februari toch heel wat interessante releases. Acht boeken sprongen mij in het oog en het viel me op dat er heel wat dystopia bij zit :)!

Under the Never Sky - Veronico Rossi: 7 februari
Ik was verbaasd toen ik  zag dat deze ertussen stond, ik dacht dat ie al lang uit was. Niet dus. Alleszins, al heel veel goede dingen over gehoord. Zoals ik in wachten op woensdag al zei, het is een beetje (naar wat ik van de achteflap kan afleiden) dystopia in de mix met een beetje paranormaal. Klinkt delicious!





Born Wicked - Jessica Spotswood: 7 februari
Ok, ik geef het toe, het eerste zinnetje van de korte inhoud heeft me direct overhaalt: A Great and Terrible Beauty meets Cassandra Clare in this spellbinding fantasy. Gewoon omdat er Cassandra Clare instaat. Maar ook de rest van de korte inhoud is veelbelovend! Heksen, altijd leuk!






Pure - Julianna Baggott: 8 februari
Met dit boek heb je al kennis gemaakt in Wachten op Woensdag. Een interessante achterflap en daarboven op Dystopia.








Graffiti Moon - Cath Croweley: 14 februari
Al een tijdje geleden is deze op Wachten op Woensdag verschenen, 16 november om precies te zijn. De achterflap is vaag, maar dat is goed, dan weet ik nog niet wat er gaat gebeuren. En ik heb ook al enkele enthousiaste reviews gezien.






When the Sea is Rising Red - Cat Hellisen: 28 februari
De korte inhoud ziet er heel cool uit, met magic en vampier en al. Ik vraag me wel af of het fantasy is, je weet wel, zo een beetje middeleeuws (ze spreken van gearrangeerd huwelijk, maar voor de rest niets dat er op wijst) of gewoon hedendaags?






The Fine Art of Truth and Dare - Melissa Jensen: 16 februari
Contemporary! Leunt aan bij chicklit. Het ziet er wel leuk uit, plus het aantal sterren is niet min.








Pandemonium - Lauren Oliver: 28 februari
Deze had al een plaatje gekregen in wachten op woensdag, maar ondertussen is de releasedatum naar voor geschoven (deden ze dat maar met meer boeken) en dus nu komt het al in februari uit, joepie! Dit is het vervolg op Delirium, een dystopia-boek en het eindigde nogal abrupt dus ik wil weten wat er gaat gebeuren. 




Fever - Lauren DeStefano: 21 februari
Het vervolg op Wither (misschien beter gekend als Verwelken in het Nederlands)! Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Het is Dystopia, mensen sterven uitzonderlijk vroeg, als ik me niet vergis vrouwen wanneer ze 20 zijn en mannen op 25 jaar. Brrr!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten