17-07-2013

Cover Lover | Cinder


Al een hele tijd geleden dat ik nog eens een Cover Lover heb gepost, hoogtijd dus! Ik heb gekozen voor Cinder, een boek dat ik enkele maanden geleden gelezen heb en ik bovendien echt aanraad.


1. Portugese cover
Niet zo'n fan van deze cover. Het cyborg-element is niet echt aanwezig, toch niet zover ik kan zien. Andere covers doen dat beter. Het lijkt ook eerder Alice in Wonderland dan Assepoester.

2. Catalaanse cover
Hier hebben ze de schoen lichtblauw gekleurd, echt een glazen schoen van Assepoester. Ik vind de originele cover wel beter omdat het goed bij het volgende boek past, dat met hetzelfde kleurenpallet werkt.

3. Spaanse cover
Opnieuw is het cyborg-element niet echt aanwezig. Wel wordt er duidelijk verwezen naar Assepoester met haar verloren schoen.

4. Duitse cover
Ik zeg altijd 'more is less' bij covers, maar deze cover is wel erg sober. Niet lelijk, maar er mag wel wat meer op.

5. Italiaanse cover
Nogal een vreemde figuur op de cover., het doet me denken aan een fantasyboek. Bovendien moeten er voor mij echt geen gezichten op een cover.

Mijn favoriet is eigenlijk de originele cover. De cyborgvoet in rode schoen. Als ik er één moet kiezen van de andere covers kies ik voor de Catalaanse of de Duitse. Welke cover vind jij het mooist?

1 opmerking: