08-07-2013

TTF | Onbegonnen reeksen

brokeandbookish.blogspot.com
Ik ben een beetje te laat met Top Ten Friday. Een beetje druk met lezen en bovendien wist ik niet direct welk onderwerp te kiezen. Maar geen excuses meer, ik heb uiteindelijk gekozen voor reeksen die ik wel zou willen beginnen maar waar ik tot nu toe nog niet aan gekomen ben. Ik ben voor reeksen gegaan waarvan al meer dan één boek gereleased is. De lijst in niet echt in volgorde. Waar ik eerst aan dacht komt eerst.


1. The Raven Cycle van Maggie Stiefvater
Ik moet toegeven dat er van deze serie nog maar één boek uit is, dus dat begint al goed, maar het eerste boek, The Raven Boys, staat al een hele tijd op mij to-readlijst. Het is een relatief nieuwe reeks van Maggie Stiefvater, vooral bekend door de Wolves of Mercyfalls. Een reeks die ik al een hele tijd geleden gelezen heb en daarenboven van genoten heb. Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik The Raven Cycle dan nog niet begonnen ben.

2. Benedicts - Jos Stirling
Een reeks die ik nog niet zo vaak op andere blogs gezien heb, maar die wel al in het Nederlands vertaalt is. Een vriendin heeft hem zelfs al eens aangeraden, meestal ben ik het die boeken aan mensen aanraad. Maar nog steeds heb ik me niet aan deze serie gewaagt.

3. Lux - Jennifer L. Armentrout
Ik was eigenlijk van plan om binnenkort het eerste boek, Obsidian, te bestellen. Maar ik heb enkele dagen geleden Half-Blood gelezen; het eerste boek van een andere reeks van deze schrijfster. Ik was niet echt weg van het boek en dus nu weet ik niet wat te verwachten van de Lux reeks.



4. Touch - Laurie Foria Stolarz
Aan de ene kant lijkt het boek me wat cliché, maar andere kant heb ik er wel al goede dingen over gehoord. De covers zijn bovendien ook geslaagd. Wat te doen?

5. Shadow Falls - C. C. Hunter
De korte inhoud klinkt goed, al vele goede dingen over gehoord, waarom heb ik dit boek dan nog niet gelezen? In twee woorden: de cover. Absoluut geen fan van de cover. Telkens als ik boeken aan het selecteren ben wordt deze achteruit geschoven en ik durf te zweren dat dat aan de cover ligt. Ik zou mij natuurlijk niet mogen laten beïnvloeden door de cover, maar ik kan er niets aan doen.

6. Firelight - Sophie Jordan
Deze reeks staat al heeeeel lang op mijn to-readlijst, één van de eerste boeken die ik erop had staan toen ik een goodreadsaccount aanmaakte en nog steeds niet begonnen.



7. The Selection - Kiera Cass
Ik moet toegeven dat ik een beetje bang ben voor dit boek. Ik heb er al heel goede dingen over gehoord, maar helaas ook heel slechte. En ik vrees dat ik in die laatste groep thuis hoor, ook al lijkt de korte inhoud me wel wat.

8. Lumatere Chronicles - Melina Marchetta
Ik ben altijd opzoek naar nieuwe fantasy reeksen, maar om één of andere redenen blijft deze fantasy reeks onaangeroerd. Ik weet echt niet waarom.

9. The Rephaim - Paula Weston
De korte inhoud klinkt supercliché. Meisje heeft een autoaccident, meisje droomt van mysterieuze jongen, mysterieuze jongen verhuist naar stad van meisje, mysterieuze jongen weet bepaalde mysterieuze dingen over meisje en mysterieuze wereld. Maar het boek wordt wel aangeraden aan fans van Angelfall, één van mijn favoriete boeken. Ik zit dus met een dilemma. Soms doet de korte inhoud het boek echt geen eer aan, maar ik weet absoluut niet zeker of Shadows even badass is als Angelfall.

10. Immortal Beloved - Kate Tiernan
Ik vrees dat dit weer het typische boek met onsterfelijke wezens gaat zijn. Ik heb niet zo'n positieve ervaringen gehad met dat soort van boeken, The Immortals van Alyson Noel bijvoorbeeld. 

Ziezo, dat was mijn lijst. Als je reeksen van deze lijst gelezen hebt die je absoluut kunt aanraden, zeker laten weten! Of omgekeerd reeksen die je zeker niet geweldig vond, ook laten weten. Dan weet ik welke boeken ik wel of niet moet kiezen de volgende keer dat ik nog eens boeken koop. Reeksen die jij om één of andere reden nog niet begonnen bent, maar wel wil beginnen mag je ook altijd achterlaten.

Veel leesplezier en een prettige vakantie!

2 opmerkingen:

  1. Finding Sky is een heel boek, ik raad het je echt aan. Ziel van vuur, het eerste deel in de Firlightserie heb ik net gekocht. Ben benieuwd :D

    BeantwoordenVerwijderen