28-07-2013

TTF | Ondergewaardeerde boeken

het idee van brokeandbookish.blogspot.com
Aangezien Leesbeest aan het Woord van deze week gaat over boeken met een hype, dacht ik het nu eens over de andere boeg te gooien en het te hebben over boeken die wat meer in de schijnwerpers mogen staan. Boeken die nog niet genoeg gelezen zijn. Ik heb gekeken naar hoeveel ratings het had op goodreads, ik ben onder de 30.000 ratings gebleven (als je weet dat Divergent er meer dan 350.000 heeft en The Hunger Games meer dan een miljoen). Ik heb ook gekeken of er veel vertalingen uit waren en dan heb ik mijn lijstje samengesteld.


1. Angelfall - Susan Ee | review
Ik weet niet hoeveel keer ik dit boek al heb aangeraden, maar ik blijf het doen. Angelfall is zeker één van mijn favoriete boeken. Toen ik het las, waren er nog maar een duizendtal ratings, nu al 23.000, maar dat is nog niet genoeg. Lees mijn review als je er meer over wilt weten.

2. Throne of Glass - Sarah J. Maas | review
Throne of Glass, nog een boek dat ik al vaak opnieuw heb vastgepakt om te herlezen. Ik kan bovendien niet wachten op het vervolg, Crown of Midnight, dat binnen een dikke twee weken verschijnt. 

3. The Lost Girl - Sangu Mandanna | review
The Lost Girl is heel onbekend, maar amper 2000 ratings, en zeker het lezen waard. Als je opzoek bent naar een originele dystopia, moet je dit boek eens van dichterbij bekijken.

4. Hushed - Kelly York
Over onbekende boeken gesproken, met nog geen 650 ratings is Hushed de onbekendste van deze lijst. Het is een boek met wat serieuzere problemen, maar ik vond het nog steeds zeer leesbaar. Een aanrader als je even genoeg hebt van de rare wezens en fantasiewerelden.

5. The Demon King - Cinda Williams | review

The Demon King is het eerste boek van een vierdelige fantasy-reeks. Ik ben persoonlijk altijd opzoek naar goede fantasy en dit was zeker een goede vondst op dat vlak. 

6. Hasse Simonsdochter & Kinderen van Moeder Aarde - Thea Beckman
Thea Beckman zou in het algemeen bekender moeten zijn. Maar deze twee boeken zijn mijn favorieten. Hasse Simonsdochter is historische fictie, wat Thea Beckman hoofdzakelijk schreef en Kinderen van Moeder Aarde is dystopia/utopia met een maatschappij met vrouwen aan het hoofd, klinkt goed, niet waar?

7. Saving June - Hannah Harrington
Saving June heb ik onlangs gelezen en ik was verbaasd dat het niet meer gelezen wordt. Ik heb er (nog) geen review van geschreven, maar het is een echte aanrader als je eens een boek wilt lezen met real-life problems.

8. Second Chance Summer - Morgan Matson
Net zoals Saving June is Second Chance Summer een recent gelezen boek en net zoals Saving June is het een boek met echte problemen, dat nog niet genoeg gelezen is. Bovendien is het een ideaal boek voor de zomer, zoals de titel al laat doorschijnen.

9. Enclave - Ann Aguirre | review
Encalve is een boek dat ik al een hele tijd geleden gelezen heb, en waar ik geen spijt van heb. Het is een boek vol avontuur in een post-apocalyptische wereld.

10. A Midsummer's Nightmare - Kody Keplinger | review
Nog een boek dat zich in de echte wereld afspeelt en zoals alle boeken van Kody Keplinger, erg leuk om te lezen doordat ze serieuze stukken afwisselt met humor.

Vergeet niet jouw ondergewaardeerde boeken achter te laten, zo worden ze toch al iets meer gewaardeerd :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten