03-07-2013

Leesvoer | juli

 Voor juli heb ik vijf boeken uitgekozen die ik sowieso ga lezen. Ik ga er hopelijk nog veel meer lezen, maar ik wil de lat niet te hoog leggen en wat bewegingsvrijheid behouden voor vervolgen van boeken of onverwachte ontdekkingen. Maar deze vijf zijn deze maand zeker van de partij:


Slated - Teri Terry
De korte inhoud klinkt gewoon erg goed. Niet meer en niet minder. Het is bovendien nog niet zo bekend, en ik vind de pionier spelen wel leuk. Ik heb soms een beetje schrik om aan boeken met een grote hype te beginnen, omdat ik het boek me misschien absoluut niet aanstaat.

The Maze Runner - James Dashner
Nu dat de film in de maak is, is het tijd dat ik The Maze Runner nog een kans geef. Enkele maanden geleden was ik al eens in The Maze Runner begonnen, maar op dat moment was ik niet in de mood voor een boek. Ik ben toen gestopt en nooit meer herbegonnen. Tijd om dit boek nog eens open te doen!

Unspoken - Sarah Rees Brennan
Ik bladerde door mij to-readlijst en ik kwam deze tegen: een boek dat toch wel al een tijdje wortel stond te schieten in die lijst. Zo'n een boek dat je helemaal vergeet, maar je toch nog steeds graag wilt lezen, daarom is Unspoken deze maand aan de beurt. 

Second Chance Summer  - Morgan Matson
Second Chance Summer lijkt me een ideaal boek voor de zomer. Lekker op vakantie met een boek over de zomer in de zon. De korte inhoud leek me leuk, en zo nu en dan de fantasy, dystopia en magische wezens achterwegen laten is wel eens verfrissend. En dat kunnen we zeker gebruiken in de hete zomer (alhoewel, dat hete valt nog af te wachten)!

The Crimson Crown - Cinda Williams Chima
The Crimson Crown komt 4 juli eindelijk uit in Kindle versie. Het is het vierde en laatste boek van The Seven Realms serie. Als je op zoek bent naar een leuke fantasy reeks, stop dan nu, want je hebt er één gevonden. Voor meer info, check mijn review van The Demon King en The Exiled Queen.

Ik vind persoonlijk dat ik een mooie selectie gemaakt heb, een beetje van dit en een beetje van dat. Wat paranormal, een flinke dosis dystopia, een contemporary en een fantasy om af te sluiten. Boeken die jij zeker wilt lezen in juli en zijn er toevallig bij van deze lijst? Achterlaten in de comments!

3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een hele mooie boekenlijst! Super mooie kaften ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat viel me ook op! Geen enkele lelijke cover, altijd een bonus.

      Verwijderen
  2. Van deze lijst zijn er geen boeken die ik ga lezen in juli, maar ik heb wel The Exiled Queen, een voorganger van The Crimson Crown, gelezen en ben net begonnin in The Scorch Trials, het vervolg op The Maze Runner. Slated en Unspoken klinken ook als interessant leesvoer!

    BeantwoordenVerwijderen