28-07-2013

LW #3 | Hypes


We kennen ze allemaal, boeken die iedereen wel gelezen lijkt te hebben. Maar ga je er in mee of kijk je vanaf de zijlijn toe? Vind je dat die gehypete boeken al die aandacht verdienen? Dit is wat ik ervan denk.

Niets mis met een hype zo nu en dan. En ik laat me er meestal niet door afschrikken, integendeel, het maakt me erg nieuwsgierig naar wat er zo speciaal is aan dat bepaalde boek. Vaak is er een hype voor reden en heb ik al een heel wat fantastische boeken ontdekt door hun populariteit, The Hunger Games bijvoorbeeld, of Vampire Academy en laat ik vooral Divergent ook niet vergeten. Maar er zijn natuurlijk ook hypes die ik helemaal niet begrijp, boeken die de hype echt niet waard zijn. De Fallen serie van Lauren Kate en de House of Night serie van P.C. Cast bijvoorbeeld. Ik vond de boeken helemaal niet zo bijzonder.

Nu, de niet zo bekende boeken blijven wel in de schaduw staan door dat de schijnwerpers op de populaire boeken gericht zijn, en soms onterecht en dat is wel een nadeel aan hypes. Ik heb al heel leuke boeken gevonden door bij mijn recommendations op goodreads te kijken (er staat ook veel crap bij de recommendations, maar soms zit er echt wel pareltjes bij), de lijsten op goodreads door te scrollen en andere blogs te lezen. Als jij ook opzoek bent naar wat onbekendere boeken die meer gelezen zouden moeten worden, check de komende Top Ten Friday dan, die helemaal gewijd is aan boeken die meer aandacht verdienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten