03-10-2011

Darkest Powers - Kelley Armstrong


Achterflap
Nadat Chloe geesten begint te zien wordt ze in de instelling Lyle House gestopt. Op het eerste zicht lijkt Lyle House nog ok. Ze leert haar huisgenoten kennen, die allemaal een beetje vreemd zijn: charmante Simon en zijn norse broer Derek, Rae die iets met vuur heeft en Victoria aka Tori, het kreng. Zo komt ze eachter dat ze allemaal iets gemeen hebben en niet zonder reden in die instelling zitten. Daarbovenop doet de staff van Lyle House raar en blijven de geesten komen.

Mijn mening
Ik heb er lang overgedaan om deze serie te lezen. Het eerste boek ergens in maart daarna heb ik heel lang moeten wachten voor ik het tweede boek kon lezen (één woord: bib), eind juli en het derde eind augustus. Boek één zit dus een beetje ver weg. Het was één van de eerste YA boeken die ik las en ik vond het super! Het heeft verschillende troeven: superspannend en toch soms ook wel een beetje eng. En dat geldt niet alleen voor het eerste boek maar ook voor zijn vervolgen. Er komen heel wat magische en paranormale dingen/mensen in voor maar het blijft toch realistisch door geloofwaardige verklaringen  |(spoilers), Chloe en Derek zijn ook cute samen, ik zag het al aankomen vanaf het tweede boek. Derek was altijd al mijn favoriet :D. (einde spoilers)|. Over Chloe gesproken, een aangenaam hoofdpersonage, dapper maar niet erover en een eigen mening. Ik kon de boeken bijna niet neerleggen, ideaal voor lange ritten in de auto :). In kort: deze reeks is een aanrader!

Cover(s)
Ik vind het leuke covers (de covers zijn in het Engels hetzelfde, eindelijk eens een keer!). Natuurlijk heb je er de eeuwige afgehakte hoofden-trend. Maar daar stoor ik mij niet echt aan. Mooi lettertype, check (ik moet wel zeggen dat het lettertype me aan Twilight doet denken, de titel en de schrijfster, check het maar eens, ziet er echt bijna hetzelfde uit). De kettinkjes zijn ook een hit (eigelijk is het één en dezelfde ketting, die van kleur veranderd), zorgt voor wat kleur op de covers. En ten laatste is het zichtbaar dat het een reeks is. De covers passen goed bij elkaar.

Goodreads-sterren
  • Bezwering: 4.07
  • Ontwaken: 4.17
  • Afrekening: 4.29

Info
  • Titels: The Summoning, The Awakening en The Reckoning
  • Nederlandse titels: joepie voor de Nederlandse lezers! Alle boeken van deze reeks zijn al in het Nederlands uit: Bezwering, Ontwaken en Afrekening
  • Auteur: Kelley Armstrong
  • Nog Kelley Armstrong? Ze is bezig aan een nieuwe reeks waarvan het eerste boek al in het Engels te krijgen is: The Gathering. Ik heb het al gelezen en het is een goeie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten