04-11-2011

TGIF 04/11


Gateway Books: Which particular books opened you up to a new genre? 

Ik zal maar beginnen in het begin, en dat is Twilight. Die boeken hebben ervoor gezorgd dat ik het hele YA-genre leerde kennen. Dus daarom: leve Twilight! Natuurlijk kan ik de Hunger Games niet vergeten, dat waren de eerste boeken die ik van het dystopia-genre las. En nu ben ik ook fan van dystopia, ik heb ondertussen nogal wat dystopia-boeken gelezen en ik heb de indruk dat ik het echt graag lees. Ik leefde namelijk onder de impressie dat alle science-fiction stom was (hoewel ik ookal The Host van Stephenie Meyer gelezen had en goed vond.) en de Hunger Games hebben mijn oogjes opengedaan. Danku Hunger Games! Voor de rest zijn er niet echt boeken die mij nieuwe genres hebben doen leren kennen. Als jij nog ideeën hebt...laat een reactie achter :)!  

2 opmerkingen:

  1. Ik las altijd al sci-fi en fantasy boeken, maar sinds ik de Hongerspelen heb gelezen ben ik ook erg benieuwd geworden naar meer boeken van het dystopia genre. Ik wilde misschien Divergent gaan lezen, want dat lijkt me een erg goed boek. Alleen lees ik meestal boeken in het Nederlands, omdat ik dat wat makkelijker vind lezen. Is Divergent erg ingewikkeld geschreven of is het in het Engels wel te volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik pas begon met Engelse boeken te lezen was mijn pc altijd wel in de buurt. Als ik dan een woord niet begreep zocht ik het op (met Google Translate, niet de beste maar goed genoeg). Zo breid ik mijn Engelse vocabulair ook uit :). Of Divergent ingewikkeld geschreven is, mij is het niet opgevallen. Maar ik weet niet wat jij gewoon bent in Engels te lezen. Ik zou zeggen dat het een gewoon YA-boek is. Niet te ingewikkeld Engels en in mijn geval hier en daar een woord dat ik niet begreep. Ik bedoel dus dat er geen moeilijke zinsconstructies of rare grammaticale 'dingen' instaan. Ik hoop dat dit geholpen heeft, je kunt altijd zelf oordelen op Amazon(http://www.amazon.co.uk/Divergent-Veronica-Roth/dp/0007420412/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1320517359&sr=8-1), waar je de eerste zes pagina's kunt lezen. BTW, Divergent is echt een geweldig boek! En nog iets, hoe meer Engelse boeken je leest hoe vlotter het na een tijd gaat (ik zou hierover een apart bericht moeten schrijven...). Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen