10-11-2011

Top on the 10th: Bijrollen


In oktober is er geen Top on the 10th (Vanaf nu TotT) omdat ik de datum totaal niet in de gate had gehouden en voor ik er erg in had was 10 oktober al door. Whatever, het is nu november de tiende dus tijd voor een top. Deze maand gaat het over de leukste bijrollen. Ik weet er eigenlijk geen echt goed Nederlands woord, ik bedoel minor characters. Geen hoofdpersonages dus, zoveel is duidelijk. Hier is mijn lijst. Oja, zoals altijd is het meer een lijst dan een top want de volgorde is niet van belang.

1. Dobbie uit Harry Potter
Dobbie is zooo lief! Hoe dat hij zo altijd in de derde persoon over zichzelf. Hij is ook vastberaden om een vrije elf wilt zijn en toch ook heel behulpzaam. Zonder Dobbie zouden Harry en zijn vrienden al lang dood geweest zijn. Ik ben nog steeds kwaad op J.K. Rowling omdat ze Dobbie vermoord heeft!

2. Magnus Bane uit The Mortal Instruments
Magnus Bane, The High Warlock of Brooklyn. Ik vind Magnus fantastisch, dat vat het zowat samen. Hij is onder andere echt wel grappig (ik deel een quote:
“Malachi scowled. "I don't remember the Clave inviting you into the Glass City, Magnus Bane."
"They didn't," Magnus said. "Your wards are down."
"Really?" the Consul's voice dripped sarcasm. "I hadn't noticed."
Magnus looked concerned. "That's terrible. Someone should have told you." He glanced at Luke. "Tell him the wards are down.”
) en ook slim. Magnus is zeker één van mijn lievlingspersonages uit de Mortal Instruments.

3. Grimalkin uit Iron Fey
Een pratende kat. Ik vraag mij voortdurend af wat mijn kat zou zeggen als ze kon praten en eindelijk is er eens een pratende kat in een boek. Ik vond Grimalkin wel een leukerd en echt wel een kat. Een echte profiteur soms, maar ook grappig! Ik heb nog maar één boek van deze serie gelezen maar ik hoop dat Grim ook nog in de volgende voorkomt.

4. Jeffrey (broer van Clara) in Unearthly
Ik vond Clara's jongere broer echt wel sympathiek. Maar de echte reden dat hij hierbij staat is omdat hij een cool T-shirt heeft met het opschrift: If idiots could flie this place would look like an airport. Echt iets dat ik op school soms nodig heb :p.

5. Alisha in Paranormalcy
Alisha de zeemeermin. Ze heeft echt geen grote rol, maar volgens mij was ze toch één van de beste vriendinnen die ik een boek ben tegengekomen. Zeker omdat ze zo leuk vloekt (bliep, bliep, bliep). 

6. Finnick uit The Hunger Games
Het is een tijdje geleden dat ik de Hunger Games nog eens heb herlezen, maar wat ik me zeker herinner is dat ik Finnick altijd al leuk heb gevonden. Het is tijd dat ik ze nog eens herlees


7. Cinna uit The Hunger Games
Ik was hem bijna vergeten! Maar natuurlijk hoort hij ook in deze lijst. Hij is erg slim en ik zou ook wel eens een outfit door hem gedesigned willen hebben!

Ziezo, ik heb nog niet alle boeken gelezen (en dat zal nooit gebeuren) dus als er nog één ontbreekt volgens jou, zeg het dat! Als je ook nog een leuk onderwerp weet waarover ik een Top (lijst eigenlijk) zou moeten doen, spill it!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten