06-11-2011

Rules of Attraction - Simone Elkeles


Achterflap
Carlos verhuist na een jaar in Mexico gewoont te hebben naar de stad waar zijn broer, Alex, woont en studeert: Colorado. Maar hij heeft helemaal geen zin om de weg te volgen die zijn broer voor hem heeft uitgestippeld. In Colorado ontmoet hij Kiara. Ze praat niet veel en is helemaal geïntimideerd door Carlos' brutaal gedrag. En Carlos denkt dat Kiara vindt dat ze te goed voor hem is. Maar tegengestelden trekken elkaar aan, niet?  

Mijn mening
Dit is eigenlijk een soort van vervolg op Perfect Chemistry, maar met andere hoofdpersonages. Alex en Brittany van Perfect Chemistry hebben wel nog een rol, maar dat is een bijrol geworden. Rules of Attraction speelt zich na Perfect Chemistry af en is het verhaal van één van Alex' jongere broers, Carlos. Net als in zijn voorganger heeft het boek twee afwisselende vertelperspectieven. Ik vind dat  een pluspunt, het is leuk om te weten wat beide hoofdpersonages denken. Buiten Carlos' vertelperspectief, heb je dus ook dat van Kiara. Ik vind Kiara sympathiek, alleen haar kledingstijl... bergbottinnen naar school, nee! Voor de rest is ze cool, autofanaat (wel van vintagecars en niet sportwagens), klimster, vriendelijk en slim. Net als in Perfect Chemistry zitten er een paar goede steken en streken in. En ik heb wel eens moeten gniffelen wanneer één van de twee de ander weer eens beetneemt/plaagt. Natuurlijk is het (zoals in Perfect Chemistry) erg romantisch (de cover alleen al), maar dat is zeker leuk :p. Ik weet niet welke Fuentes ik het leukst vind, ze zijn allebei hot. Ik heb ook weer wat Spaanse woordjes bijgeleerd. Ik kan nu ook schelden :D!

Cover
De cover, hij is een beetje melig, maar dat is het boek ook dus het past er wel bij, plus het past ook bij de reeks. Zelfde lettertype, koppeltje op zwarte achtergrond, check. Dat vind ik belangrijk. Nog een pluspunt, naar mijn mening, is wat er op de foto staat ook een scène is in het boek. Dus in kort: het past bij het boek en de reeks, punt.

Goodreads-sterren
  • 4,34 

Info
  • Titel: Rules of Attraction
  • Nederlandse titel: Jep! Vertaalt in het Nederlands, goed nieuws voor de Nederlandse lezers. Je kunt het vinden onder de titel 'Gevaarlijke Flirt'
  • Auteur: Simone Elkeles
  • Als je Perfect Chemistry leuk vond, deze zeker, zeker ook. Het lijkt er op en het heeft dezelfde kwaliteiten. Check alvast mijn review van Perfect Chemistry.
  • Je kunt de boeken appart lezen, maar natuurlijk is het altijd beter om gewoon met nummer 1 te beginnen.
  • Het derde boek (en laatste boek), Chain Reaction is 16 augustus uitgekomen. Hier is het de laatste Fuentes, Luis aan het woord. Deze is natuurlijk nog niet in het Nederlands vertaalt, maar daar zijn ze ongetwijfelt mee bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten