09-07-2011

Perfect Chemistry - Simone Elkeles

Achterflap
Brittany, het populaire en rijke meisje met het perfecte leven (ofja aan de buitenkant dan), moet in scheikunde verplicht samenwerken met Alex, die uit de andere kant van de stad komt en lid is van een gang. En ja, ze worden verliefd op elkaar, maar er zijn een paar obstakels voor hun relatie, onder andere Brittany's reputatie en Alex' gang-activiteiten.

Mijn Mening
Nee, geen mythische wezens of andere magische stuff deze keer! Maar een boek dat zich afspeelt in Chicago met twee doodgewone tieners als hoofdpersonages. En ik heb zeker weten van dit boek genoten! Het is heel realistisch geschreven, erg romantisch en een mooi verhaal: that's all we need! Wat ik ook leuk vind is dat het twee vertelstandpunten heeft, die van Brittany en Alex, dan weet je beide kanten van het verhaal. In sommige boeken is dat irritant, omdat één van de vertelstandpunten suckt en ik geneigd ben om die over te slaan. Maar hier dus niet, Alex en Brittany zijn allebei tof om te lezen.En wees gerust, het wisselt per hoofdstuk en het is altijd duidelijk om wie het gaat (ander woordgebruik ook trouwens), niet verwarrend dus. Er komen ook een paar grappige stukjes in voor, en dat vind ik altijd leuk. Dit is het soort van boek dat je niet kunt neerleggen, een vriendin van mij had dit boek zelfs op 3 dagen uit, en dat is superduper snel, voor haar...:). Dit boek hoort ongetwijeld bij mijn favorieten onder de realistische fictie. Lezen dus!


Goodreads-sterren
  • 4.39

Info
  • Titel: Perfect Chemistry (Engels en Nederlands)
  • Schrijfster: Simone Elkeles
  • Op dit boek zijn geen vervolgen maar wel 2 boeken die in dezelfde reeks zitten (andere hoofdpersonages dus), Rules of Attraction en Chain Reaction

Geen opmerkingen:

Een reactie posten