16-07-2011

Verraad in de Dalen - Kristin Cashore

Achterflap
In de zeven koninkrijken bestaan er monsters. De monsters komen in de vormen van alle dieren maar zijn veel mooier met hun felle pels of veren in alle kleuren die je je maar kunt indenken. Monsters kunnen ook de gedachten van mensen manipuleren. Vlam is het enige 'mensen' monster, en wordt omwille van haar schoonheid en vermogens (en ook wegens haar gewelddadige vader) gehaat en geminacht. Net zoals ieder ander monster kan ze de geesten van de mens manipuleren en daardoor is ze nodig aan het hof waar prins Brigan woont. Koning Nash staat niet meer zo stevig op de troon en een oorlog staat op uitbarsten, en daar kan Vlam een rol in spelen.

Mijn mening
Om te beginnen: dit is een vervolg op De Gave van Katsa, maar met andere hoofdpersonages. Het is wat ze noemen een prequel, want het speelt zich ongeveer 30 jaar voor De Gave van Katsa af.

En net als Graceling (Engelse titel van De Gave van Katsa) is dit een perfect fantasy boek: fantasy, romantiek en spanning! Buiten die aspecten heeft het nog iets anders met Graceling gemeen: een butt-kick heldin! En dat vind ik leuk, hop hop girlpower! Verder kon ik het niet neerleggen en ik kan ik niet wachten op het laatste deel van deze trilogie: Bitterblue. Kijk uit voor deze schrijfster, vanaf dat ik Graceling gelezen had, was ik fan!

Cover
- Dit is iets nieuws, ik weet het, maar sinds ik covers belangrijk vind, heb ik besloten om ze mee in mijn review op te nemen. Gewoon wat ik er van vind en wat je ziet.

Op de cover zie je, duh, Vlam. Met haar praaachtige rode haar :). En ja, onze heldin is een kei in boogschieten, vandaar die mooie boog die ze zelfverzekerd spant :). Al bij al heb ik al mooiere covers gezien, maar ook lelijker. Zolang de cover maar bij het boek past, en dat doet die!


Goodreads-sterren
  • 4.09

Info
  • Originele titel: Fire
  • Nederlandse titel: Verraad in de Dalen
  • Schrijfster: Kristin Cashore
  • Dit is het tweede deel van de 'Seven Kingdoms', maar het kan perfect apart gelezen worden.
  • Als je de Study-serie leuk vond, dit zeker ook!

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten