21-07-2011

Ik hou van New York - Lindsey Kelk

Achterflap
Wanneer de Engelse Angela haar verloofde betrapt op vreemdgaan, aarzelt ze niet en stapt ze op het eerste beste vliegtuig naar New York. Daar ontmoet ze in het hotel waar ze logeerd al snel Jenny, een receptioniste dei vast besloten is haar de Big Apple te tonen. Mark, haar ex, is al snel vergeten wanneer ze shoppend door de straten van Manhattan struint, zeker wanneer ze Tyler en Alex ontmoet (die ze tegelijk date) en ze zelfs een job als blogger aangeboden krijgt door een tijdschrift. Haar 'online-dagboek' over haar leven (en dates) in New York City worden op hun website geplaatst en door haar beide mannen gelezen.

Mijn mening
Een vriendin had dit boek uit het rek van de bib genomen omdat de titel zo goed bij mij paste. En het was geen teleurstelling! Nog voor pagina 50 zijn er al veel verschillende gebouwen en plaatsen in New York gepasseerd en is het hoofdpersonage, Angela, al gaan shoppen. Natuurlijk stond het bloggeraspect mij ook wel aan :). Voor de rest is het een vlot chick-lit boek met een mooi einde. Dat het zich in New York afspeelt en er zo veel info over de stad in staat, is voor mij een super bonus omdat ik de laatste week van augustus zelf voor het eerst naar New York City ga en ik er erg naar uit kijk!

Cover
FYI: ik heb de Nederlandse cover gepakt. Niet zo speciaal, ik heb al mooiere covers gezien, zelfs voor chick-lit. Een been met een schoen, die ik zelfs nog niet eens mooi vind. De inhoud is alleszins beter!

Goodreads-sterren
  • 3.64
Info
  • Nederlandse titel: Ik hou van New York
  • Originele titel: I heart New York
  • Schrijfster: Lindsey Kelk
  •  Deze schrijfster heeft ook I heart Paris en I heart Hollywood (en I heart Vegas is op komst) met hetzelfde hoofdpersonage (vervolgen) geschreven. Als je van plan bent om naar één van deze steden te gaan, lees dan zeker het bijpassende want het is niet alleen een roman maar ook een beetje een reisgids!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten