30-07-2011

Halo - Alexandra Adornetto

Achterflap
Vanuit de hemel worden er drie engelen naar Venus Cove gestuurd, een klein stadje. Gabriel, Ivy en Bethany. Om zo min mogelijk op te vallen doen ze zich voor als gezin en gaan ze ongemerkt de strijd aan met het kwaad. Bethany, die de jongste van de drie is (en zich ook het meest menselijk gedraagt), gaat naar de middelbare school, waar ze Xavier ontmoet. Ze wordt verliefd en start tegen alle regels van de hemel een relatie. Maar de engelen zijn niet voor niets gestuurd en hebben een missie.

Mijn mening
Hou je vast. Om te beginnen heb ik mij dood geërgerd aan Bethany. Dat is meestal een reden voor mij om een boek niet leuk te vinden: het hoofdpersonage is irritant en zwak. Het hele verhaal is namelijk in haar standpunt geschreven dus zit je de hele tijd 'in haar (vreselijke) hoofd'. Echt, Bethany, doe iets aan je persoonlijkheid. Ze is gewoon zo zielig dat ik haar uit het boek zou willen trekken om haar een klap in haar gezicht te geven en haar dan zo snel mogelijk terug in het boek zien te krijgen. Een Bethany in real-life wil je niet, geloof me. Maar niet alleen het hoofdpersonage is stom, er zijn geen leuke bijrollen die haar het leven zuur maken (wat jammer toch), ze zijn allemaal even irritant. Xavier: blèh, Gabriel: blèh, Ivy: blèh. Even dieper in op mister Xavier: oh zo geduldig en beschermend dat ik er ziek van word. Ook de relatie van Xavier en Bethany, gewoon lachwekkend en niet echt realistisch. Vervolgens, die engelen zouden daar naar toe gestuurd zijn om het kwaad te bestrijden. Juist ja, Stelletje lamme engelen. Het enige wat ze doen is in hun grote witte villa zitten, pannenkoeken eten, breien, met hun vleugels fladderen en mensen naar de kerk sturen. Wat mij naadloos overbrengt naar mijn volgend puntje: dat hele religieuze gedoe en gezeur dat over het boek ligt, bah! Ik heb het gevoel dat miss Adornetto het hele boek door haar christelijke normen en waarden aan haar lezers opdringt. En wat voor een, omg, zo ouderwets. Niet te geloven dat die negentien is. Voor de rest heeft ze ook een compleet verkeerd beeld van feminisme en het plaatsen van leestekens is ook niet haar sterkste kant. Het concept op zich was wel ok, een bende engelen die tegen het kwaad gaan strijden. Waarom heeft ze die niet in een of ander oorlogsgebied gedropt? Om grote gekke leiders te gaan brainwashen met hun engelkrachten of whatever? Gabriel is een van de machtigste engelen, die kan dat toch. Maar dat heeft ze niet gedaan, een paar engelen zitten in een dood dorp vrijwilligerswerk te doen. Dat kunnen wij ook, die arme mensheid. Het verhaal kon mij dus niet echt boeien. Boriing, een plot van niks met ergerlijke personages. Ik had er veeeel meeeer van verwacht

Cover
De wijze uitspraken, 'Never judge a cover by its cover' en 'Schijn bedriegt' hebben zichzelf maar weer eens bewezen. Ik vind de cover supermooi, spijtig van de inhoud.

Goodreads-sterren
  • 3.63 (nog steeds te veel)

Info
  • Auteur: Alexandra Adornetto
  • Titel: Halo (Engels en Nederlands)
  • Het vervolg 'Hades' komt volgende maand, de 30 uit, precies een maand nog. 
Geen idee hoeveel sterren ik dit moet geven. Alleszins, als je het tegenkomt, rechtsomkeer!

23 opmerkingen:

  1. je mening is zwaar overdreven, het boek is prachtig en voor zo een jonge auteur heeft ze een prachtprestatie neergezet ! hou op me zo een slechte commentaar en schrijf zelf maar eens zo een boek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat denk ik ook!!! man jij kan zagen!! doe het zelf maar eens na!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet er iemand wanneer Hades in het nederlands uitkomt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mening is een mening maar deze hier is idd veel te overdreven. Alexandra is nog heel erg jong en het feit dat haar boek al in zoveel verschillende landen, in zoveel verschillende talen is verschene... da's toch een hele prestatie é!
    Het verhaal zelf is goed ineen gestoke en persoonlijk vind ik dat A de plaatsen zeer mooi heeft beschreven. Ik had het boek direct uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad ja! Man dit is het beste boek ooit!! Iedereen MOET dit dit geweldige mooie boek lezen!! Het heeft zo een mooie inhoud!! Ik kan niet wachten op het vervolg!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat betekent Halo eigenlijk? En het is een geweldig boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt hoor, die mening is zwaar overdreven. ik vind het een prachtig boek en heb het echt met plezier gelezen (3x).
    Weet iemand wanneer het vervolg precies uitkomt in het Nederlands?

    Ps. een halo is volgens mij zoiets als een aureool.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, het is ook iets zoals je op de foto van de cover ziet, als je je hand voor de zon houd krijg je een cirkel er rond, dat is een halo (een soort natuurverschijnsel) Op de cover zijn het dan Bethany en Xavier, als je goed kijkt zie je ook zo een cirkel er rond.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vond het een heel goed boek! je mening is zo overdreven. als je zelf een beter boek kan schrijven dan moogt ge heel misschien commentaar geven

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De rectie hierboven is echt overdreven dit boek is zo mooi in elkaar gezet die toen 19 was. En als je het leest klinkt het niet fake zoals andere boeken! Dit is een van mijn favoriete boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. in een woord "wouw" Alexanra jij bent een van mijn favoriete auteurs het leek alsof alles in mijn hoofd afspeelt. ik hou van dit boek het leek percies echt. ps! je reactie is zooooo overdreven ik heb dit boek nu al twee keer gelezen en het is nog altijd een fantastisch boek. Alexandra je verdiend een dikke bravo !!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. supergoed boek!
    er komen dus Hades en Heaven die in Amerika in augustus 2012 uit komt.

    hades : Bethany was als engel naar de aarde gezonden om deze te beschermen tegen het kwaad. Als een baksteen vallen voor een gewoon mens was nooit de bedoeling geweest. De liefde die ze voelt voor haar vriendje, Xavier, is onverwoestbaar. Toch weerhoudt dit Bethany er niet van om een fataal ritje op de motor te maken, en ze komt in de hel terecht. Daar doet demon Jake Beth een voorstel dat haar terugkeer naar de aarde garandeert. Het enige wat hij van haar vraagt is dat ze haar leven op het spel zet. En ook dat van iedereen van wie ze houdt...
    Terwijl engelen en demonen elkaar bestrijden, wordt de kracht van liefde op de proef gesteld in dit wervelende vervolg op Halo.

    ps. : Hades kun je kopen op internet maa dan in het Engels.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je commentaar is lachwekkend maar ik heb de indruk dat je het boek niet helemaal hebt begrepen. Misschien is dit gewoon je genre niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vond het een super boek en kan niet wachten om het vervolg te lezen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. THE FUCK,,???? wa zegt gij nu???die haar boeke zijn mega goe!!ik denk da ge zelf de liefde ni kunt vinde en daarom romantische boeke slecht noemt. alexandra is een veel belovende schrijfster en ik ben is benieuwt of gij ooit zo goe zou schrijve debiel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je overdrijfd je mening wel heeel erg. een beetje respect voor een van de mooiste boekken ever zou fijn zijn!! je mag hem van mij gerust nie zow leuk vinden maar je moet hem nie zow afkraken das gwn gemeen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat flauw dat iedereen zijn of haar commentaar anoniem gegeven heeft. Als je het dan toch niet eens bent met iemand zijn mening, kom er dan gewoon voor uit.

    Zo, dat eerst even.

    Ik zit nu halverwege het boek en ben het wel met je eens wat betreft de saaiheid en de zoet sappigheid van de hoofdrol spelers. Wat meer actie had wel gemogen van me. Aangezien ik nog niet klaar ben weet ik ook nog niet wat het boek verder brengt, dus daar laat ik me nog niet over uit. Je ziet me vast nog wel een keer terug als het boek uit is :D

    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. als je het boek niet leuk vind kan je dat ook gewoon zeggen, het is nergens voor nodig om je helemaal uit te leven en elk aspect af te kraken.
    ik heb toevallig wél heel veel plezier aan dit boek beleeft, en dat jij dat niet zo hebt ervaren is geen argument om iets zo de grond in te boren.
    ik hoop dat je de volgende keer beter nadenkt voor je dit soort verkondigingen op het internet plaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat jij hebt geschreven is serieus overdreven, ik heb het boek geleze door mijn vriendinnen. ze stonden er op dat ik die ook is moest lezen. uiteindelijk heb ik het gedaan. ik begon en kon niet stoppen het was het eerste boek dat ik egt geleze heb en het terug opnieuw wou lezen. ondertussen een jaar later heb ik verschillende boeken geleze maar niks kon tippen aan Halo! ik heb juist Hades uit gelezen op 2 dagen uit. mss is het dan wel je stijl niet maar dan moet je niet zo overdrijven! want dat kan een verkeerd beeld geven voor de mensen die dat boek ook willen lezen. dus voor diegene die het boek willen lezen : luister niet naar da gekwebbel en begin te lezen. en als het je niet aanstaat dan moet je niet zo bot doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik vind het een super boek! Maar ik zelf hou wel van erg spannende boeken (Gone, de Hongerspelen etc.). Deze viel qua spanning wel mee maar het verhaal is wel mega mooi. Kan niet wachten tot de vervolgen ervan komen ;) (Hades en Heaven).
    Toch vind ik dat de reactie wel erg overdreven is. En het gedrag van Beth en Xavier valt ook wel mee. Xavier is gewoon erg bezorgt om Beth (zou ik zelf ook zijn)
    Maar dit wou ik even kwijt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Femke machtelinckx15 juli 2012 om 19:09

    SUPEEERBOEK!! Ik kan niet geloven da deze mening zo grof is! Het is een van de beste boeken die ik gelezen heb en dat kan tenminste een beetje respect gebruiken! Al was het het slechtste boek ooit dan nog was deze reactie gewoon veel te gemeen!! >:(
    Ik kan niet wachten op het vervolg!
    Ps: ng boeken in het zelfde genre die ik super vind:
    - wings, spells, illusions en destiny
    - drift, dwalen en dromen
    - soulmates: het verhaal van sky
    Als er nog iemand goede boeken kent: VERTELLEN!!! ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind dit een ongelooflijk mooi boek! Als recentie-schrijver kun je beter iets feitelijks schrijven. Als het boek je niet aan spreekt, moet je het ook niet lezen.

    BeantwoordenVerwijderen