10-07-2011

Top on the 10th - Mooiste covers


Mijn eerste top on the 10th. Ik ga elke maand een top of een lijst posten op, zoals de naam het zegt, de tiende. Deze maand is het een top van de mooiste covers. Ik weet dat je een boek niet bij zijn cover mag beoordelen, maar een mooie cover is toch ook veel waard (en eerlijk gezegd zet ik een boek soms terug in het rek zonder de achterflap te lezen gewoon omdat het een afschuwelijke cover heeft). Ze staan niet echt in een perfecte volgorde omdat ik het te moeilijk vind om te kiezen, maar je kunt wel zeggen dat de mooiste covers meer vanboven staan. Er zijn ook zo veel mooie covers dat het een lijst van 14 covers geworden is.

Matched - Ally Condie: Ik vind deze cover super mooi. Ten eerste omdat het een mooie kleur is, dat groen. Ten tweede omdat het niet te vol is. Het past ook goed bij het verhaal, het gaat namelijk over een gemanipuleerde maatschappij (science-fiction), die jouw leven al uitgestippeld heeft. Ook de cover van het tweede boek is een mooi vervolg. Ik heb deze boeken nog niet gelezen, maar het eerste heb wel al gereserveerd bij de bib, joepie!




 
Forbidden - Tabitha Suzuma: Een heel sobere cover, maar wel heel mooi. Ik heb dit boek ook nog niet gelezen, maar het staat in het begin van mijn books-to-buylist. Het gaat over een meisje en een jongen die verliefd op elkaar worden maar broer en zus blijken te zijn. Het hartje in prikkeldraad vertegenwoordigt dat perfect.






 
The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin: De korte inhoud van dit boek geeft niet veel prijs en het is nog niet uitgegeven (27 september, yay!), maar het blijft een prachtige cover. 








Divergent - Veronica Roth: Een van de pluspunten aan deze cover is de skyline (van Chicago). Natuurlijk kunnen we de grote vlam op de voorgrond niet vergeten. Ik vind de letters van de titel ook mooi. Ik heb dit boek al in mijn bezit, maar ik mag het nog niet lezen, het is namelijk leesvoer voor op vakantie. In real-life is de cover zelfs nog leuker, er zit namelijk zo'n glans op met alle kleuren van de regenboog!






Shiver - Maggie Stiefvater: Ik vind deze cover net zoals Forbidden mooi omdat die zo 'leeg' is. Het bestaat hoofdzakelijk uit twee kleuren (buiten de gele ogen en de rode druppel). Je moet ook op de details letten, de bloedruppel als puntje van de i en de hartvormige blaadjes. De vervolgen op dit boek passen er ook bij.








Hush Hush - Becca Fitzpatrick: Simpel, mooie foto, mooie cover.









 
Halo - Alexandra Adornetto: Aan deze cover vindt ik de silhouetten en het licht mooi, hoe heet dat eigelijk? Een lichtcirkel?Deze heb ik een paar dagen gelezen, niet zo goed als zijn cover...:(







Anna dressed in Blood - Kendara Blake: Wat anders is aan deze cover is dat het een tekening is, en dan ook nog eens een mooie! Dit boek is nog niet uit, maar ik kijk al vast uit naar 30 augustus! (releasedatum) 








Hungergames - Suzanne Collins: Waarschijnlijk ben ik beïnvloed door de inhoud van dit boek, maar deze cover past echt bij het verhaal. Een beetje futuristisch en wat bloeddruppels. Dit is natuurlijk wel de Engelse paperback cover van de Hungergames, de hardcover heeft een andere covers.







City of Ashes - Cassandra Clare: Deze cover staat erbij dankzij de skyline die erop staat :). Die van New York namelijk, met extra bonus voor Brooklyn Bridge. Ook de kleuren zijn mooi, oranje en blauw.








Graceling - Kristin Cashore: Deze cover is precies een pagina uit een sprookjesboek, en het is ook een goed boek trouwens. (de cover is hetzelfde in het Engels)







  
Poison Study - Maria V. Snyder: De foto is mooi en dat niet alleen, ook het kaartje waar de titel opstaat is leuk gedaan. Ik heb dit boek al gelezen en de cover past erbij. De covers in het Nederlands trekken wel op niets.








 The Goddess test - Aimee Carter: Dit boek heb ik nog niet gelezen maar naar wat ik uit de achterflap kan afleiden is het zo ongeveer een moderne Griekse mythe dus het Griekse tintje is gepast and I love it!








Something like fate - Susane Colasanti: Ik heb dit boek in de lijst gezet om dat ik hem in de eerste plaats grappig vind (en niet mooi). Daarom staat deze ook laatst.









- Met de hulp van Ella
Als jij nog een leuk idee hebt voor een lijst of top, laat een reactie achter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten